Klagen bij TNT (11 maart 2008)Dat het er soms wat wonderlijk aan toegaat bij TNT heeft u in eerdere weblogs kunnen lezen (klik , klik). In de laatste weblog kunt u ook lezen hoe lastig het kan zijn om TNT op te bellen. Maar gelukkig is er de mogelijkheid om te klagen. Daarvoor heeft TNT een klachtenformulier bedacht, dat na flink wat gezoek en geklik voor ervaren internet-gebruikers nog wel te vinden is. Je kunt je klacht intikken in een uiterst smal formuliertje: Een telefoonnummer als 020-1234567 wordt niet herkend. Natuurlijk kan TNT telefoonnummers met een streepje niet accepteren. Het zou me wat moois worden als iedereen zomaar streepjes in telefoonnummers ging zetten! Als ik mijn naam intik, zie ik dat TNT speciaal voor mensen die de Vries heten of van de Berg, een uiterst handig menuutje heeft bedacht waarin maar liefst zestig voorvoegsels zijn aan te klikken: Aan de, Aan den, Aan het, Aan 't, Auf dem, Auf der, Bij de, Bij 't, d', Da, De, De l', De la, De le, Del, Den, Der, Des, Di, Dos, Du, El, In, In de, In den, In der, In het, In t, In 't, 'l, La, Le, op, Op de, Op den, Op het, Op 't, Op ten, 't, Te, Ten, Ter, Uit de, Uit den, Uit het, V., V.d., van, Van de, Van den, Van der, Van het, Van op, Van 't, Von, Von den, Von der, Voor de, Voor den, Voor 'tU ziet: ze denken aan alles bij TNT. Nou ja ... alles? TNT's antwoord is overigens afkomstig van noreply@tntpost.nl . Vreemd dat een antwoord no reply heet! Maar die slimmerds bij TNT bedoelen daar waarschijnlijk mee dat ik voor mijn antwoord niet zomaar op de reply-knop kan klikken. Dat zou te makkelijk zijn. Nu zou je denken dat zo'n precieze firma als TNT toch wel precies zou aangeven waar ik het pakketnummer naartoe kan sturen. Daarover schrijft Jon de zwaan van KPN: Ik ontvang graag van u deze informatie via het reactieformulier op de site van TNT Post.Waarom niet meteen het internet-adres van TNT Post gegeven zodat ik daarop kan klikken en moet ik eerst gaan zoeken waar de site van TNT precies zit? Maar OK, ik kan googelen, dus even later vind ik een aantal sites van de firma TNT. Uiteraard zoek ik naar het door meneer de Zwaan genoemde 'reactieformulier'. Maar het 'reactieformulier' van meneer de Zwaan is op geen van de TNT-sites te vinden. Ik zal u niet langer vermoeien met het Kafkaiaanse universum dat TNT heeft gecreëerd. Maar vindt u het ook niet onbegrijpelijk dat een firma die voor zijn eigen gemak zestig voorvoegsel weet te bedenken, z'n klanten volledig in de steek laat als het er bijvoorbeeld op aan komt waar ze een antwoord heen kunnen sturen? Over klant-gericht gesproken ....
|