Overtoms weblog

Explosieve stompzinnigheid  (10 mei 2007)

Waarschijnlijk hebt u ook al eens ervaren dat ex-staatsbedrijven zelden een idee hebben wat het begrip klantvriendelijkheid inhoudt. In het onwaarschijnlijke geval dat u dat nooit opgevallen is, kunt u ook dit weblog eens lezen.

Ik weet niet wat de naam TNT bij u suggereert, maar sinds kort associeer ik deze voornamelijk met Traag en Truttig, met Teleurstellend en Tegenvallend, of met Tam en Talentloos, maar absoluut niet met een explosief en dynamisch soort dienstverlening.

Van de week vond ik het volgende briefje van een bezorger van TNT in de brievenbus:

Ik kon dus een pakket ophalen op een postkantoor in de 1e C. Huygensstraat. Het betreffende postkantoor is een half uur van mijn huis verwijderd, dus ik neem de tram naar dat postkantoor en laat aldaar het briefje zien.

"Dat pakket staat niet hier, maar op postkantoor Kinkerstraat", wist de man mij gelijk te vertellen. Met andere woorden: ik ga helemaal met de tram naar een postkantoor omdat een briefje van TNT mij vertelt dat daar een pakket voor me klaarligt en krijg doodleuk te horen dat ik op een heel ander postkantoor moet zijn. Denken ze bij TNT echt dat mensen niets anders te doen hebben dan van het ene naar het andere postkantoor te lopen?

Enfin, die dag had ik geen tijd meer om ook nog eens naar de Kinkerstraat te lopen. Dus die geweldige service van TNT kost me domweg een uur.

Vandaag had ik eindelijk tijd om naar het postkantoor Kinkerstraat te gaan. Ik vertelde het meisje aan de balie dat ik helemaal voor niets naar de Constantijn Huygensstraat was geweest -- waarop het meisje uitriep "Dat gebeurt elke keer met pakketten van UPC!" - waarbij ik mij natuurlijk afvraag waarom TNT de mensen steeds opnieuw naar het verkeerde postkantoor laat lopen!!!

"Maar," zei het meisje; "u kunt wel klagen." En ze gaf me een briefje met nummer 058-233.33.33.

"En wat heb ik daaraan?" vroeg ik, het antwoord eigenlijk al wetend.

"Nou, misschien doen ze er dan eindelijk wat aan ..."

Dus die fantastische firma TNT kost me eerst een tramrit en een uur van mijn tijd. Daarna kan ik ook nog eens telefoonkosten gaan maken, waarvan het resultaat misschien is dat TNT in de toekomst mogelijk zijn leven gaat beteren.

Maar voor hetzelfde geld gaat TNT op dezelfde stompzinnige, klant-onvriendelijke, ongeïnteresserde manier verder ...

naar bovenkant pagina

statistics by pcintelligence.nl

onderkant pagina